The proposal: the day i say 'i do'

我一直都说 你不是个浪漫的人
你没有花心思让我们的爱情 偶尔来个火花或是惊喜什么的
所以我一直威胁你 如果没有浪漫的求婚没有精心设计的桥段
我那句 “我愿意” 不会轻易说出口
虽然心里是非你不嫁
女人嘛就是爱口是心非

i always say you are not a romantic guy
you didn't put much effort, being romantic or surprise in our relation
that's why i threaten you if there's no romantic or well planned proposal
i will not say " i do"
although deep in my hear you're the guy i want to marry to
women being women we are always duplicity

我虽然很期待这一天的到来
但嘴里说你要真的准备我才好求
心里却是到底还要多长的时间来准备
女人嘛还是要有点矜持

i've been waiting for this day to come
but i always ask you get yourself prepare before the proposal
but deep in my heart i wonder how long you need to be prepared?
women being women sometimes we have to be restrained

这五年我除了感恩还是感恩
上帝他关了一扇门终会开另一扇给你
从小对婚姻没什么期待,
男人不是好东西已经在我心里变成一个事实
妈妈从小就灌输做女强人靠自己最实际 变成我在二十岁以前的方向
但是在一次家庭问题中上帝要我看到
我?靠自己? 不可能!的真相
钱?人?也解决不了的事
那时我看到我的渺小
我投降

i've thanking God for this five years
God close one door and open another
i never a girl who believe in marriage
man is never trustworthy is a fact in my heart
since young my mum told me to be a strong women in financial and career which had become my direction before my twenties
but in one family matters God make me realise
me?myself? impossible
money? can never solve this problem
i realize how small and useless is me
and i surrender
 
我感恩上帝安排了这样的事让我认识祂
也在我最脆弱的时候认识你 让我有个肩膀可以依靠
这一路走来也算是我们人生很大的转折 改变
还有上帝塑造了今天的我们
对感情还有婚姻的看法
让我们踏上今天这一步

but i'm thankful thru this i come to knew Christ
also at this very weak moment in my life i met you and you give me a shoulder to depend
this is a great turning point in our lives
and how God has shaped us 
in the view of relationship and marriage
today we embark on this step

还记得刚踏上旅程第二天
就湿了眼眶传了 封短讯跟你说
i will not travel without you anymore
虽然过后要假死装坚强

Remember the second day of my Taiwan journey
i text you with tear that
"i will not travel without you anymore"
although i didn't want to admit it


没想到第五天那走廊上挂满我的成年老照还有带路花瓣真的把我吓死了
你既然出现了。

the corridor are covered with old photos and flower petals that lead the way on the fifth day
and you appeared.
你既然暗中计划这一切来破坏 我们原本平淡的旅程
这一次我也失策了 你每次所谓的惊喜都被我一一识破
就连我的好友也叮咛
唯独这一次
惊喜真的是惊喜

you secretly plan to destroy our peceful journey
This time I was unwise i always penetrate all your so-called surprise
Even my friends have warned you
Except this time

这应该是我第一次被惊喜感动到哭
你赢了
当然真正哭的原因是你的那番话

This is the first surprise that was moved to tears
You win
Of course the real reason to for my tears is your words


真正的感动是你这样一个含蓄的人
竟然敢在别人面前说这么肉麻的话

Really touched is that such a subtle person like you are brave to speak
nauseating speech in front of others
你这样一个不是很大胆的人
竟然大老远来到人生地不熟的地方到处找花店买气球
such a timid person like you
Even come all the way around to
totally unfamiliar a place to buy a balloon shop, and florist
你这样精打细算的人做了这么多的奢侈的安排
却义无反顾的说这一切都是值得的
 Such a conscious person like you to do so many extravagant arrangements
Was duty-bound to say that all this is worth it
我不完全是因为你做的这些事而说我愿意
而是我本来就打算要嫁给你
我只是固执的要一点点美好特别的回忆

i say i do not because of what you had done
But I already intend to marry you
I'm just a little stubborn to be particularly to have good memories
因为你
台湾不会只是我曾经来过旅游的国家
而是拥有了我们特别回忆的地方
虽然没有奢华的装配
但你的心意我完全收到

Because you
Taiwan will not only travel the country I had been there
But have special memories of ours
Although there is no luxury of assembly
But I fully received your
sincerity
谢谢你 因为你我可以很任性的说我不做工
因为你我体会到可以有人这么疼爱这么在乎自己的感觉

thank you because is you i can being capricious saying i do not want to work
Because of you I feel so loved
那一天我没有想象中那美美的连身洋装也没有美美的妆发
只有走了一整天疲累的身躯还有沾满汗臭味的衣服
但你却说这在你眼里看为最真实的我
在你面前我从来不需要掩饰自己。。
其实那天我没有说我愿意我只是流泪到说不出话来猛点头。。

That day I did not have my imagine one-piece dress or makeup
a tired body and a smelly body after a whole day of walking
However you say in your eyes this is the real me
i never had to hide myself in front of you
In fact, that day I did not say I do 

i was just nodding crazily with teared face
现在的我不要做什么女强人 不想靠自己
我什么大志都没有
只想嫁给你 做你的小女人
共同建立荣耀神的小家庭

 i do not want to be ambitious women, do not want to depend on myself
What I do not have ambition
i just want to marry to you and be your little women
and establish a family that glorify God
你连本来就不是很熟 的弟弟都买通了
谢谢弟弟还有所有配合你的全部人

接下来要开始做筹备的工作
很贪心的我什么东西都想要自己来
也很感谢神我这样的工作能允许我有时间来策划
今天我把这个回忆写下
一是纪念二是提醒曾经那么想要嫁给你,哈哈 。。